Çarşamba, Ocak 19, 2011

Gönderen Gasteci

1”

Hayatımızda Sözlüklerin Yeri

Bana 2 sene önce, ekşi, inci, uludağ, itü, yada zeykur deseydiniz. Aklıma getireceği çağrışımların tamlamalarını sırasıyla yazıyorum. Nar ekşisi, inci küpeli kız, uludağ gazoz, itü makina müh, zeytin kurumu. İşte bu kadar cahildim sözlükler konusunda. Ne işe yaradıklarını bilmemem bir yana dursun, "Lan buda site mi ? Tasarıma bak iğrenç." diyerek kendi html tasarımlarım vasıtasıyla egomu iyice bir kabartıyordum. Heryerde bir sözlük terimi, muhabbeti, bişeyleri dönüyordu. Vallahi anlamıyordum. "Acaba ne diyor bunlar ?" gibi iç seslerle oyalanıyordum. Ve açık söylüyorum, hakkında bu kadar şey duyupta merak etmediğim tek şey sözlüklerdi o zamanlar. Biraz araştırdım kullanım amacını, saçma geldi. Yine "Olum forum kursalar ya. Paraları yoksa ben onlara benim resellerden bir kaç gb alan açarım. Muhahahaha." gibi kendimi şişrme hızımı arttırıyordu. Bana göre sözlükler, birinin bir başlık açması sonucu başka kişilerin yorum yapmasından ileri kitmiyordu. Ama öyle değilmiş. Bi kere rahatsın orda. Profilin yok, avatarın yok, hiç bir iletişim bilgin yok. Ondan sonra "Bak banlarım" diyen adminler yok. Küfürü sınırlı kalmak şartıyla edebiliyorsun. Bu yüzden başkalarına göre kalitesiz olan, ama bence mizahın ayrı ve en güzel dalı olan konularda espri yapabiliyorsun. Çok ünlü biri hakkında yorum yapıp, onun seni okuyup kendini ona göre ayarlamasına sebep olabilirsin. Ve işin tuhafı normal hayatta görsen el pençe duracağın kişileri orada hiç sallamaya bilir, hatta laf geçirebilirsin. İşte benim maceram tam bunları öğrendikten sonra başladı. İtiraf ediyorum ilk sözlük hayatım İnci Sözlükte başladı. Ve yine itiraf ediyorum, çok eğlendim. Ta ki Liseliler sarana kadar. Liseliler derken, espri kalitesini düşürüp işe anayı bacıyı katanlar gelene kadar. Sözlükte ben birebir ilişki olması taraftarıyım. Karşımızda ki kişinin bir tanıdığını üçüncü kişi yapmak pek doğru değil bana göre. Bu yüzden sözlük değiştirip Zeykur Sözlüğe geçtim. Hala orada yazıyorum. Tabi başka sözlüklerde de üyeliklerim var. Araştırmalarım da çok enteresan entryler denk gelirse onlara cevap vermek yada kendi düşüncemi yazmak için. Devamlı olarak girdiğim tek sözlük Zeykur'dur ve gayet memnunum. Tavsiye ederim demicem. Aranızda liseliler varsa gelmesin =) Liseliden kastım, yaş önemli değil. Düşük espriler ve "anan zaaa xd" diyecek olanlar varsa, durun abi gelmeyin hiç. Yok burda bişey. İnci hesabı bulun orda devam edin. cCc ZeyKur Elit cCc

1 yorum:

Adsız dedi ki... {Cevap Ver}

Her ne kadar bir türlü yazar olamasamda ilk önce ekşi, sonrasında itü gelir :) Zaten genelde bu sitelere bilgi almak amacıyla giriyorum bana yetiyor. Bunun dışında Donanimhaber'in konu dışı bölümü var eğlenmek için. Hoş, orasıda ilk okullu kaynıyor ya..
20 Ocak 2011 04:23

YorumYaz!Pardons Yazar Mısın? :)
Yorumlarınızı Rahatça Paylaşabilirsiniz...
Eğer Google hesabınız veya blog hesabınız yoksaYorumlama biçiminden'nden "Anonimi" seçin.

Dikkat :Küfür,Irkçı,Cinsel vs. İçerikli YorumlarKesinlikle Yasaktır ve Silinecektir.

Yorum Gönder