Pazar, Ocak 23, 2011

Gönderen Gasteci

2

Üstadsız 18 yıl

Sosyal demokrat bir aileden geliyorum. Bu yüzden çocukluğumdan beri bu yola baş koymuş aydınları, politikacıları, bürokratları, kentimizde ki öğretmenleri ve diğer değerli şahsiyetleri takip eder, bir şeyler kapmaya çalışırım.

***

Şimdi ki çocukların şansı var. Bizim kadar erken öğrenmiyorlar "faili meçhul" kelimesinin anlamını. Ben çok erken tanıştım bu kelimeyle. Ondan sonra da bırakmadı zaten peşimi. Hayatımın her evresinde beni ağlatan faili meçhuller oldu. İlk faili meçhulumü 24 Ocak 1993de tanıdım. Şarkıda da dediği gibi, kar altında bir pazar sabahıydı Ankara'da... Zalimler pusu kurmuş onun arabasına binmesini bekliyordu. Çalıştığı Cumhuriyet gazetesine gitmek için yola çıkacakken, daha 1 metre bile gidemeden evinin önünde o hain saldırı gerçekleşti. Tuhaftır uzmanlar çok kısa sürede olay yerine geldiler ama ortada bir delil yoktu. Gerçi hala bir delil bulupta yakalamış değiller bu işin faili canileri. Ama belli... Diğer aydın suikasleri gibi buda bir hazımsızlık suikastiydi. Bu gün Büyük Üstadın, Sakıncalı Piyademizin, Uğur'umuzun aramızdan ayrılışının 18. yılı.

***

Ben onunla sağken tanışamadım. Küçücüktüm çünkü... Ama biliyordum bizim için ne kadar değerli olduğunu. O öldüğünde 3 yaşındaydım. Ölümün ne olduğunu ilk Uğur Mumcu suikastinde anladım. Ne kadar kötü bir şey olduğunu... Ona değeri Annemin ve Babamın gözünden akan her göz yaşında biçtim. Çok değerliydi... Onlar ağlıyordu... Ben de ağlıyordum... O kadar çok seviyormuşuz ki, 1995 yılında doğan kardeşime Uğur ismi verildi. Gurur duydum...

***

Aklım ermeye başladığında... Yani çocukluk evresinin bitmesine yakın. "Kim bu beni ağlatan adam. Biz neden bu kadar üzüldük ölümüne." gibi sorulara cevap aradım. Buldum da... Onu bu kadar sevdiren görüşü yada bilgileri değildi. O'nu kısa kısa çıktı tv programlarında, sıcakkanlılığıyla ailemizden biri yapmışız hemen. Ve her 24 Ocak'ta anmaya başladık. Hayatını, yaptıklarını, yapmak istediklerini, bu yapacakları arasında onu bu suikaste götüren önemli bilgileri araştırmak, öğrenmek, bilmek ve ikinci önder olarak Uğur Mumcu'yu görmek verdiğim en doğru karardı sanırım. Dedim ya sosyal demokrat bir aileden geliyoruz diye. İnanın ben ailem sosyal demokrat diye sosyal demokrat olmadım. Önce Atatürk'ü tanıdım, sonda Uğur Mumcu'yu. Bu ikisi yeterli bir sebep sanırım... Kıyabında tanıdığım birini, 18 yıl oluyor özleyeli...
Rahat uyu büyük üstad, Rahat uyu Sakıncalı Piyadem, Rahat uyu ve Uğurlar Olsun Sana....








2 yorum:

Adsız dedi ki... {Cevap Ver}

allah rahmet eylesin her kimse bu adam :-)
25 Ocak 2011 01:22

Adsız dedi ki... {Cevap Ver}

Ben de 14 yaşındaydım rahmetli Uğur Mumcu'yu kaybettiğimizde.. yaşıma rağmen kitaplarını okumuşluğum vardı ve dolabımda bir de posteri bulunurdu..yıllar yıllar geçti o menfur cinayetin üzerinden..cinayet aydınlanamadı..benim bazı düşüncelerim değişti..dünya değişti..şimdi bakıyorum rahmetli Uğur Mumcu'ya,her açıdan artık aynı fikirde olmasak da kesinlikle bu ülkenin muhtaç olduğu değerlerden biriydi diyorum.Onun gibilere kesinlikle çok ihtiyacımız var,diyorum..ve malesef yerine ve onun gibi katledilenlerin yerlerine bir yenilerini de yetiştiremedi bu ülke diyorum.. şimdi satılık kalemşörlerin üç kuruşluk fikirsiz yazılarına kaldı gazete köşeleri..
10 Mart 2011 13:20

YorumYaz!Pardons Yazar Mısın? :)
Yorumlarınızı Rahatça Paylaşabilirsiniz...
Eğer Google hesabınız veya blog hesabınız yoksaYorumlama biçiminden'nden "Anonimi" seçin.

Dikkat :Küfür,Irkçı,Cinsel vs. İçerikli YorumlarKesinlikle Yasaktır ve Silinecektir.

Yorum Gönder